Disney anunță că platforma sa de streaming se află într-un punct de cotitură
Disney anunță că platforma de streaming se află într-un punct de cotitură. Afacerea continuă să crească, dar și pierderile pe care le înregistrează sunt în creștere. Una dintre cele mai mari companii de producție cinematografică din lume întâmpină probleme cu cifrele. Potrivit BBC, gigantul media a anunțat că a adăugat peste 12 milioane de abonați din iulie până în septembrie. Totuși, Disney a pierdut aproximativ 1,5 miliarde de dolari – o lovitură care umbrește rezultatele generale ale companiei.
Disney întâmpină probleme cu platforma de streaming
Directorul general al companiei, Bob Chapek, a declarat că Disney a ajuns într-un punct de cotitură, dar că va redeveni profitabilă până în anul 2024. În ultimii ani, compania a investit miliarde de dolari în platformele sale de streaming ajungând unul dintre cei mai importanți jucători din industria de streaming.
În prezent Disney are trei platforme de streaming cu peste 235 de milioane de abonamente, în comparație cu Netflix care are aproape 223 de milioane de abonați. Compania intenționează să majoreze prețurile abonamentelor și să introducă o versiune de Disney+ cu reclame.
“Căutarea de abonați are un cost și succesul nu este garantat. A fost un trimestru dezamăgitor care subliniază provocările cu care se confruntă un gigant media în tranziția către un viitor de streaming”, a declarat Paolo Pescatore, analist la PP Foresight.
Per total, gigantul media a raportat profituri de 162 milioane de dolari, în creștere de la 159 de milioane de dolari cât a fost profitul din 2021. Marile pierderi financiare au fost pe partea de film și televiziune care a înregistrat scăderi în publicitate și costuri în creștere.
Disney a depășit Netflix la numărul de abonați
Walt Disney a surclasat Netflix la numărul de abonați și a anunțat că va crește prețurile pentru clienții care vor să vizioneze Disney + sau Hulu fără reclame. Compania are acum peste 235 de milioane de abonați, în timp ce Netflix are aproximativ 223 de milioane de abonați.
„Disney câștigă cotă de piață atunci când Netflix se luptă să atragă mai mulți abonați (…)Compania are mai mult spațiu pentru a se dezvolta pe piețele internaționale, unde își lansează rapid serviciile și adaugă noi clienți”, a declarat Haris Anwar, analist Investing.com, potrivit Reuters.
În luna decembrie, costul unui abonament lunar Disney + fără reclame va crește cu 38%, adică până la 10,99 dolari. Tot în ultima lună din an va lansa o opțiune care include reclame, pentru prețul de 7,99 dolari pe lună. Facem precizarea că acesta este prețul pe care Disney îl percepe acum pentru versiunea fără reclame.
