NASA și Boeing lucrează la o tehnologie mai ecologică pentru zborurile comerciale
Un nou proiect de aeronavă de la NASA și Boeing ar putea veni cu beneficii pentru pasagerii din 2030. Este vorba despre o tehnologie mai ecologică pentru zborurile comerciale. NASA și Boeing vor colabora în cadrul unui proiect care se numește Sustainable Flight Demonstrator. Scopul este de a construi, testa și zbura în acest deceniu un avion cu un singur culoar care să reducă emisiile, scrie CNN.
Proiect comun NASA-Boeing
Administrația Națională Aeronautică și Spațială împreună cu fabricantul american de avioane civile și militare vor să implementeze o tehnologie mai ecologică pentru zborurile comerciale.

Sursa Foto: CNN
Parteneriatul dintre NASA și Boeing își propune să producă și să testeze un demonstrator la scară reală. La rândul său acesta va contribui la crearea unor avioane comerciale de line mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, cu beneficii pentru mediu, pentru industria aviației comerciale și pentru pasagerii din întreaga lume.
“Încă de la început, NASA a fost alături de voi atunci când zburați. NASA a îndrăznit să meargă mai departe, mai repede, mai sus. Și, făcând acest lucru, NASA a făcut ca aviația să fie mai sustenabilă și mai fiabilă. Este în ADN-ul nostru”, a declarat Bill Nelson, administratorul NASA, într-un comunicat.
Acesta a dezvăluit că dacă proiectul va avea succes, este posibil ca aceste tehnologii să apară în avioanele pe care publicul le va folosi în 2030.

Sursa Foto: NASA
Potrivit sursei citate, primul zbor de testare a acestui avion experimental va avea loc în 2028. Administratorul NASA spune că obiectivul final este ca această tehnologie să deservească aproximativ 50% din piața comercială prin intermediul aeronavelor cu un singur culoar pe distanțe scurte și medii.
Boeing estimează că cererea pentru noile avioane cu un singur culoar va crește cu 40.000 de avioane între 2035 și 2050.
Dezvoltarea de noi tehnologii pentru a reduce consumul de combustibil poate sprijini obiectivul administrației Biden de a obține emisii de carbon nete zero în aviație până în 2050. Acest obiectiv este prevăzut în Planul de acțiune privind clima în aviația americană.
Ce reprezintă Transonic Truss-Braced Wing
Designul la care lucrează NASA și Boeing se numește Transonic Truss-Braced Wing ar putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu până la 30% față de cele mai eficiente avioane din prezent. Conceptul se bazează pe aripi alungite și subțiri, stabilizate de lonjeroane diagonale le leagă de aeronavă. Forma conceptului creează mai puțină rezistență la înaintare, ceea ce înseamnă că se consumă mai puțin combustibil.
Bob Pearce, administratorul asociat al NASA pentru Direcția Misiunilor de Cercetare Aeronautică, spune că prin parteneriatul pentru acest proiect, NASA și Boeing își pot asuma mai multe riscuri decât poate face industria aviatică pe cont propriu.
