Olanda: Campanie pentru descurajarea turiștilor interesați de Cartierul Roșu
Activiștii olandezi au demarat o campanie menită să descurajeze turiștii interesați de Cartierul Roșu. Este considerat unul dintre cele mai infame centre turistice din lume, traversat de alei și canale înguste, mărginite de baruri. Oficialii orașului au ca obiectiv să atragă turiștii în De Wallen pentru patromoniul, arhitectura și cultura sa unice, și nu pentru viciile sale, scrie CNN. Recent au fost inițiate acțiuni pentru îmbunătățirea imaginii Amsterdamului. Guvernul vrea să reducă comportamentul turbulent al vizitatorilor și să îmbunătățească siguranța locuitorilor și calitatea vieții.
Campanie olandeză pentru descurajarea turiștilor interesați de Cartierul Roșu
Oficialii olandezi au anunțat recent propuneri de politici pentru a limita creșterea turismului și a problemelor apărute ca urmare a interesului pentru cartierul De Wallen. Este o încercare continuă a autorităților de a îmbunătăți imaginea Amsterdamului. Cele mai recente măsuri propuse includ inițiative care vizează comportamente turistice problematice. Este vorba despre limitarea numărului de croaziere pe râu, schimbarea programului barurilor, a cluburilor și a bordelurilor cu fereastră, pe timp de noapte, și interzicerea fumatului de canabis în anumite zone.
Printr-o campanie intitulată Nu veniți! activiștii olandezi își propun să-i descurajeze pe turiștii care țintesc Amsterdam pentru a se dezlănțui. Aceștia consideră că există turiști care consideră Amsterdam un oraș în care orice este permis. Autoritățile fac eforturi pentru a reduce acest comportament al vizitatorilor, dar și pentru a îmbunătăți calitatea vieții și siguranța locuitorilor.
“Există afaceri care abuzează de imaginea Amsterdamului și îl promovează ca fiind un loc cu posibilități nelimitate. Acest tip de turism, precum și ofertele care vizează în mod special aceste grupuri nu sunt considerate dezirabile de către Executivul municipal”, a declarat viceprimarul olandez Sofyan Mbarki într-o declarație de presă.
Concret, măsurile propuse recent fac parte dintr-o inițiativă mai amplă de abordare a turismului de masă. Foarte mulți din sectorul turismului din Amsterdam consideră că sunt schimbări de bun augur care vor îmbunătăți imaginea orașului Amsterdam în lume.
“Ar trebui să scăpăm de imaginea sexului, a drogurilor și a rock and roll-ului”, a declarat Remco Groenhuijzen, directorul general al hotelului Movenpick Amsterdam City Center.
Acesta a susținut că majoritatea hotelurilor din Amsterdam susțin politica de schimbare a imaginii orașului, a reputației pe care o are. Se iau măsuri care abordează și previn consecințele comportamentelor neplăcute ale turiștilor.
Se preconizează că Amsterdam va depăși în 2023, 18 milioane de vizitatori care vor înnopta, iar până în 2025, numărul ar putea urca până la 23 de milioane. Sunt cifre extrem de mari raportate la populația orașului care este de aproximativ 822.000 de locuitori.
În ultimii ani, mai ales după pandemie, turismul s-a îndreptat în special în cartierele celebre din oraș. Unul dintre acestea este De Wallen.
Viitorul Cartierului Roșu din Amsterdam este neclar
În condițiile în care autoritățile iau măsuri pentru schimbarea reputației orașului Amsterdam, cartierele sale celebre pentru lipsa de reguli sunt în pericol. Viitorul Cartierului Roșu este neclar, dar deocamdată afacerile își urmează cursul lor normal.
Cartierul Roșu este un obiectiv turistic major în Amsterdam, format dintr-o rețea de alei pe care se află un număr foarte mare de camere închiriate de femei care își oferă serviciile speciale din spatele unui geam. Tot în Cartierul Roșu se găsește un muzeu al canabisului, precum și magazine de cafea.
